|
 |
www.2Xceler8.nl De site voor serieus tunend Nederland
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geregistreerd op: 19-10-2003 Berichten: 2514 Woonplaats: Hoek van Holland  |
Geplaatst: Zo Aug 23, 2009 8:43 pm Onderwerp: |
|
|
Zo, kleine update, Auto rijdt goed, loopt rustiger en naar mijn idee een klein vermogens afname is wel voelbaar. Let wel, ik heb nog steeds maar op 0,5 bar gereden nu, al geeft de RSM een zeer positieve waarde weer, zonder daar een verandering in te hebben aangebracht. Ik doe in iedergeval mijn type plaatje nog eer aan .
Tot vandaag. Ik had gister al een raar gevoel, maar ach, wat zal het geweest zijn, slecht gegeten misschien? Maar nee, vandaag de auto gewassen, een poetslap overheen gehaald en ff een stukkie gaan rijden totdat plots klap, KRAK, ineens de koppelingskabel brak....
Opzich geen punt, want ik geloof dat ik iedere auto wel kan rijden zonder kabel....maar deze dus niet. Met geen mogelijkheid is dat ding in z'n versnellingen te krijgen, en starten terwijl hij in z'n 1 staat laat ie ook niet toe.... balen dus ... Nu staat de auto op een niet nader te noemen adres en hoop morgen de juiste kabel al in huis te hebben, zodat ik hem morgen avond, of anders dinsdag weer kan maken. Kan ie weer veilig naar huis toe...  _________________ Olaf
240+pk en 350+nm at 1,15 bar
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Bouwen205 Member

Geplaatst: Ma Aug 24, 2009 11:16 am Onderwerp: |
|
|
| RallyeSmoker schreef: |
De oliekoeler heb ik afgekeken van andere projecten van andere auto's. De praktijk zal het leren. Gezien er weinig ruimte is, leek me deze plaatst dan ook wel nuttig en kan ik hem goed in de gate houden op lekkage...het blijft een frans ding . Ik heb intussen al kunnen zien dat ik een 10 to 20 graden koudere temperatuur behaal hiermee. Dat zou betekenen, dat de stralingswarmte van de koeler, voldoende afgifte heeft om de olie temp wat naar beneden te halen.
@ Bas,
Ben ik helemaal met je eens, maar het probleem is, dat deze turbo en spruitstuk, zo vreselijk pas gemaakt zijn, dat ik geen groter uitlaathuis erop kwijt kan. Als ik ergens een turbo kan vinden waarvan het uitlaathuis even klein is als die van de TD04, dan heb je grote kans dat die er wel op komt.
Een andere setup, kwa turbo, spruitstuk en downpipe heb ik simpelweg ff geen geld voor, lees 2500 euro.... dus sponsoren zijn welkom . Daarbij is het zo, dat je vele grenzen gaat verleggen en steeds weer hogerop wilt en gaat en de volgende beperkende factor tegen komt. Ik weet dat ik het maximale uit deze turbo kan halen op dit motortje, op die manier dat de boel nog redelijk heel blijft. De funfactor zal er zeker niet minder om zijn, maar komt tijd, geld en raad...... |
Dit iets voor jou Olaf???
http://www.blouchturbo.com/clips/upgrading101/index.htm _________________ Less is More! 1360cc Turbo |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Di Aug 25, 2009 8:11 pm Onderwerp: |
|
|
Prachtig filmpje.
Jazeker is dat wel wat voor mij, maar de kosten van zo'n ingreep gaan denk ik gewoon richting de prijs van een nieuwe turbo.... Zo'n turbo moet je eigenlijk op de kop weten te tikken en voor minder kunnen overnemen. _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Bouwen205 Member

Geplaatst: Di Aug 25, 2009 10:17 pm Onderwerp: |
|
|
Prachtig filmpje.
Jazeker is dat wel wat voor mij, maar de kosten van zo'n ingreep gaan denk ik gewoon richting de prijs van een nieuwe turbo.... Zo'n turbo moet je eigenlijk op de kop weten te tikken en voor minder kunnen overnemen. |
http://www.blouchturbo.com/turbos/WRX_TD04L_19T_Compressor_Upgrade/
Valt best wel mee, ik zit er ook over te denken......  _________________ Less is More! 1360cc Turbo |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Wo Aug 26, 2009 6:16 pm Onderwerp: |
|
|
Dat valt zeker nog mee, maar op het moment komt het ff niet uit....
De auto staat inmiddels alweer stil met een kapotte ontkoppelinrichting. Mijn kabel is gebroken, de pen is weg gevallen, de gavel van het druklager geschoten en dus kan de bak er weer vanaf.
Vandaag heb ik spullen besteld om de BE1 bak om te bouwen naar het schakel mechanisme van een BE3 bak. Dit is veel beter. Bij de BE1 mechanisme hoef je alleen maar te wijzen naar de gaffel, en hij zit er alweer naast. Tijdens monteren of tijdens dit soort acties, heb je daar dus grote hinder van. Waardeloos systeem en dus tijd voor wat nieuws....
van het weekend dus weer ff knutselen. Dan ff een poosje rijden en komt tijd, komt raad, om een turbo te laten upgraden. De prijs is zeker niet verkeerd.!! _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Zo Aug 30, 2009 9:57 pm Onderwerp: |
|
|
Zo, na de boel weer eens gedemonteerd te hebben rijdt hij weer. Dit ging natuurlijk niet zomaar....
Allereerst de bak gedemonteerd, en toen omgebouwd naar het BE3 type gaffel. Krijg ik die kolere bol er niet uit, van de BE1 lepel. Uitkomst is dan natuurlijk een slijptol en hoppa, weg bolletje. Spulletjes va de BE3 erin, nieuw gekocht en incl druklager zo'n 100euri lichter (orgineel). Zooitje weer gemonteerd, moet er ook eigenlijk weer een andere kabel op..... die hadden we dus net, maar dan voor de BE1....maar...geen nood, ff beugelftje freubelen en hoppa, kabel past als gegoten. Dit koppelt nu weer als nieuw en wel heel wat vriendelijker als de BE! lepel en pen.... het monteren is ook minder stress gevoelig, want je kan nu rustig aan de gaffel zitten, niks aan de hand, je hoeft niet bang te zijn, dat je druklager eraf valt.... TOP DUS.
en dan rij je naar huis en pleurt ie uit en nooit meer starten.....
........accu leeg, dynamo verrot. Achja, die hadden we mog niet gehad  _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Bouwen205 Member

Geplaatst: Ma Aug 31, 2009 7:16 am Onderwerp: |
|
|
en dan rij je naar huis en pleurt ie uit en nooit meer starten.....
........accu leeg, dynamo verrot. Achja, die hadden we mog niet gehad  |
So, volgens mij moet er dan ook geen christenlijk persoon in de bijrijders stoel zitten + bijt je een stuk uit je stuur!
Het gaat ook altijd niet over rozen....  _________________ Less is More! 1360cc Turbo |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Spooky Member

Geplaatst: Ma Aug 31, 2009 11:04 am Onderwerp: |
|
|
Olaf zoals je zelf ook altijd aangeeft.............: het blijft franse rommel  _________________ Grtz Spooky |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Ma Aug 31, 2009 6:08 pm Onderwerp: |
|
|
Yep, Franse rommel is het, daar is geen twijfel over mogelijk. Heb nu ff een ander dynamotje erop, maar gezien de koolborstels van die, zal die ook niet lang leven hebben.... Maargoed, ook dat is weer opgelost. _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Zo Sep 20, 2009 9:11 pm Onderwerp: |
|
|
Voor degene die alles ff op een rijtje willen zien.
RallyeSmoker 2009 _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
2000turbo Moderator

Geregistreerd op: 29-10-2003 Berichten: 1572 Woonplaats: Rozenburg  |
Geplaatst: Ma Sep 21, 2009 8:02 am Onderwerp: |
|
|
Leuk filmpje Olaf! De Dimma staat er nog steeds spik en span bij!
Gr,
Martijn. _________________
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
vwmk2driver Member
Geregistreerd op: 15-2-2009 Berichten: 78 Woonplaats: heerhugowaard  |
Geplaatst: Ma Sep 21, 2009 4:39 pm Onderwerp: |
|
|
leuk gemaakt zo het filmpje..
leuke auto ook, toch wel apart zon 205 widebody  |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Bouwen205 Member

Geplaatst: Di Sep 22, 2009 7:47 am Onderwerp: |
|
|
Mooi gemaakt Olaf  _________________ Less is More! 1360cc Turbo |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
bas309turbo Member

Geplaatst: Di Sep 22, 2009 6:42 pm Onderwerp: |
|
|
Leuk gemaakt, mis alleen de actie  _________________ 309 TURBO= weg
MR2 Turbo = weg
Sierra 2WD Cosworth= weg
Back to the roots.....Franse tuf again  |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Di Sep 22, 2009 7:40 pm Onderwerp: |
|
|
Actie komt wel, als ie weer is ingereden... als ik tijd heb, ff de juiste olie er in, ff keuren en dan actie filmpjes maken en wat leuks van in elkaar flansen  _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Do Mei 06, 2010 7:22 pm Onderwerp: |
|
|
En het heeft niet lang hoeven duren, of de koppakking ligt er alweer uit....
Na her en der wat slechte ervaringen te hebben gelezen over het gebruik van een cometic koppakking, geloof ik er heilig in, dat ik me aansluit bij die ervaringen...
Ik ben vooralsnog nog steeds aan het inrijden en ben bijna aan mijn olie wissel toe. Gelukkig wel, want een 5W40 vind het maar niks in het carter... Oliedrukken die zo laag worden als de motor warm is, om het zelf warm van te krijgen.....
Maargoed, om de boel lekker in te rijden, gaat de boost er zo nu en dan ook nog wel eens op, maar voor alle veiligheid is deze afgeregeld op max 1 bar. Reed in het verleden op bijna 1,4.... En na vanavond, ff snel boodschappen doen, de auto eens flink doorgehaald, rook ik al weer koelwater en eenmaal in de schittering van de zon allemaal pareltjes op mijn achterruit te zien, wist ik voldoende..... Thuisgekomen de kap geopend en geconstateerd dat het wederom uit het koelvaatje is komen zetten, terwijl de temp op 95 graden staat.... Overdruk in het systeem dus. Ben er niet erg blij mee en weet nog niet zo goed wat ik nu ga doen. In ieder gevaal weer lekker een stnd pakking er tussen met de ARP studs, want de stnd pakking kon al meer hebben, dan de cometic nu.... Maar de kop zelf zou ik ook wel eens willen laten afpersen, althans, ik geloof niet echt in een gescheurde kop, want dan zou vanaf dag 1 met de nieuwe setup, dit probleem zich al naar boven doen laten komen.... Anders is een pakking wissel wat eenvoudiger, want dan lift ik alleen de kop, terwijl de hele bende er nog aan zit.....
kutzooi, auto staat droog, maar nodigt zo ook echt niet uit om mee te gaan rijden.......  _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Bouwen205 Member

Geplaatst: Do Mei 06, 2010 8:00 pm Onderwerp: |
|
|
Heb je de pakking er al tussenuit? Is het zichtbaar waar de pakking heeft doorgelekt? De cosmetic pakkingen zijn wel erg sterk, maar tegelijkertijd ook erg stug.
Van de standaard pakkingen heb ik de dikst mogelijke ertussen zitten. Ik weet niet hoe dik de pakking hiervoor was? _________________ Less is More! 1360cc Turbo |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Do Mei 06, 2010 8:40 pm Onderwerp: |
|
|
de stand pakking WAS de dunste........
de cometic zit er nog tussen, auto rijdt nog dus zal echt niet zo snel de boel open trekken.... _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Wannabe Moderator

|
Geplaatst: Ma Mei 24, 2010 3:18 pm Onderwerp: |
|
|
Maw jij kwam met je standaard pakking verder dan met die high performance Cometic pakking ?
Heel apart.
Wat gebruiken die mannen van DP eng op die Franse blokkies ? |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Do Mei 27, 2010 6:44 pm Onderwerp: |
|
|
stnd pakking, of op de stand staal geleverde pakkingen, die.
Probleem zal hem waarschijnlijk in de deckhoogte zitten. Er zijn nieuwe bussen in gegaan en deze zijn niet uitgelijnd in hoogte op het blok....
Betekend dus, dat de kop eraf moet en de bushoogte gecontroleerd moet worden en waar nodig gewijzigd moet worden. Ik hoop echter niet dat er een negatieve bus tussen zit, want dan kan het blok eruit om het deck te slijpen.....
voor zover rijdt hij nog op lage druk, zal dus echt nog wel een poosje gaan duren voordat de kop eraf gaat.... _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Wannabe Moderator

|
Geplaatst: Za Mei 29, 2010 9:52 am Onderwerp: |
|
|
Leuk om te zien dat je er nog altijd mee bezig bent
Steeds vaker zie je 'turbo' projektjes die niet afgemaakt worden of direct weer verkocht worden voor wat anders. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Zo Mei 30, 2010 10:53 am Onderwerp: |
|
|
Nog altijd mee bezig is een groot woord... Het geen wat gaande is, is om de auto betrouwbaar en rijdbaar te houden. Een eerdere poging om de turbodruk te verhogen om mijn beoogde doel te behalen is uitgelopen op een lekke koppakking. Om die zwakke schakel uit te schakelen, neem je betere pruducten, maar die gedachte is dus niet altijd op zijn plaats.... Het is dus zeker niet de bedoeling om nog verder te gaan kwa vermogen, maar de 1,4 bar als piek wil ik wel een halen en behouden....
Ik ben er wel achter gekomen, dat als deze zwakke schakkel blijft bestaan, het lachgas gebeuren de boeken in kan als nutteloos en all show, no go.... Wanneer alles in deze setup gewoon goed blijft werken, jaagt het lachgas de boel ff dik over de 300pk heen, waar een 260 a 270 zonder beoogd is....
Zoals gezegd, wil ik de auto rijdtbaar houden, tijd en geld ontbreken op het moment om verder te denken. Gedachtes om de boel op te doeken zijn gepasseerd, maar kan ik niet waarmaken, veroorloven en over mijn hart verkrijgen om met een goed gevoel iets nieuws op te pakken....je handen blijven toch jeuken.... _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Zo Aug 01, 2010 6:28 pm Onderwerp: Een grote doorbraak |
|
|
Voor velen en natuurlijk ook voor mij zelf een behoorlijke schok, maar mijn Dimma mag, wanneer iemand zich aanbied, van eigenaar wisselen.
In de afgelopen jaren is er heel veel aan de Dimma verandert en in de 10 jaar dat ik hem in bezit heb, meer dan genoeg aan verspijkerd. Dat wil niet zeggen, dat hij dan nooit weg mag en na veel denken wil ik er geen geld meer in steken. Het onderhoudt om de auto rijdend te houden is al duur genoeg en de lol is er wel een beetje vanaf als je beseft dat het een bodemloze put lijkt te worden.
Voor wie wil weten wat mijn Dimma inhoudt:
Hier een link naar wat er allemaal aan gedaan is.
http://www.2xceler8.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1168
De feiten:
205 gti 1.6
bouwjaar 6-8-1986
Orgineel nederlander, dimma kit in Belgie gebouwd. Breed fase 2.
Koetswerk kilometerstand 275000. Al het andere is meermalen vervangen, laat je dus niet gek maken....
Kleur is Montreal bleu van BMW, laatst aangebracht in 10-2005.
De auto beschikt op dit moment over een 1.9 gti turbo motor met Lachgas. Laatst gemeten vermogen 240pk op 1,15 bar zonder lachgas. Heb de ballen niet om het te gebruiken . De motor is nieuw opgebouwd, voor details zie bovenstaande link, voor vragen, wees vrij deze te stellen.
De auto kan op vele manieren van eigenaar wisselen. Met motor, zonder motor, met 16"velgen of 15"velgen. Alleen koetswerk of ook interieur erin. Audio wel of niet... De auto in iedergeval zelf, zoals deze nu is, in top staat na uitvoering van kleine reperaties door mij zelf moet toch richting de 10.000 euro gaan kosten. Over deze prijs valt natuurlijk heel goed te praten en om realistisch te zijn, kun je veel kanten op, wat veel invloed heeft op de prijs.
Ik verwacht de auto niet snel kwijt te zijn en denk dat ik deze nog wel 2 jaar in bezit heb. Neemt niet weg, dat nadien, de auto ook in onderdelen van de hand kan als deze niet compleet verkocht is.
Voor vragen kan een ieder mij mailen. Foto's en info via mail op vraagbaar. Auto gaat het liefst weg naar een liefhebber, maar ook zeker wel iemand die kan en wil sleutelen, gezien de voor en nadelen aan deze auto.
Voor actiebeelden, kijk op youtube onder mijn kanaal.
http://www.youtube.com/user/Rallyesmoker _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Bouwen205 Member

Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 4:15 pm Onderwerp: |
|
|
Zonde Olaf, Pour qua??? _________________ Less is More! 1360cc Turbo |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
RallyeSmoker Moderator

Geplaatst: Ma Aug 02, 2010 5:12 pm Onderwerp: |
|
|
| Bouwen205 schreef: |
| Zonde Olaf, Pour qua??? |
| Rallyesmoker schreef: |
Het onderhoudt om de auto rijdend te houden is al duur genoeg en de lol is er wel een beetje vanaf als je beseft dat het een bodemloze put lijkt te worden.
|
Bovendien gaan onze plannen uit naar iets heel anders, de garage moet gevuld blijven.....  _________________ Olaf
All by myself.... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |