www.2Xceler8.nl Forum Index www.2Xceler8.nl
De site voor serieus tunend Nederland

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vretende aandrijflijn, diff kapot???

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    www.2Xceler8.nl Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
GTT Crewchief
Member

BerichtGeplaatst: Za Mei 08, 2010 9:09 pm    Onderwerp: Vretende aandrijflijn, diff kapot??? Reageer met quote

Hoi,

Na een tijdje afwezig geweest te zijn van het forum en een beetje in de 'leesmodus' gestaan te hebben en jaren probleemloos met de sub rondgereden te hebben ( verwacht niet anders natuurlijk Wink ) heb ik zelf nu toch ook een probleem met mijn GTT. Ik kan er eigenlijk weinig tot niks over terugvinden op de diverse fora.

Het volgende: Wanneer de auto warm gereden is, lees: tijdje snelweg gereden, en ik wil inparkeren, dus grote stuuruitslag, vreten de banden alsof de hele uitlijning compleet verkeerd staat. Je voelt de banden echt vreten en wegspringen. De laatste keer had hij zoveel weerstand dat ik maar een keer vooruit en achteruit gestoken heb om niet de boel te slopen. Bij het uit de achteruit halen hoorde je zelfs een ping geluid, zoveel spanning staat erop. Echter....als de auto koud is is er niks aan de hand. Het lijkt erop dat er iets in de aandrijflijn vreselijk veel weestand opwekt...een diff?????? Maar hoe komt dat? Olieniveau is goed van de bak, banden hebben maar 1-1,5mm verschill tussen achter en voor, bandenspanning is goed, banden al gewisseld van voor naar achter omdat er iemand bij hoog en laag beweerde dat het daar aan lag. Uitlijning is goed. Het lijkt er ook op alsof de auto minder makkelijk uitrolt biij gas los, koppeling in als hij warm is.

Iemand enig idee of ervaring mee? Weet iemand hoe ik het middendif en/of achterdif kan testen???
2000turbo
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo Mei 09, 2010 9:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt er idd op dat je een diff of tussenbak probleem hebt. Misschien dat als de olie en materiaal warm wordt ergens de speling van een diff opgeheft wordt waardoor de diff als 100% sper gaat werken. Misschien een telefoontje plegen naar David (Naughty) van dit forum, die weet erg veel van Subaru's.

Veel sterkte!

Martijn.
GTT Crewchief
Member

BerichtGeplaatst: Zo Mei 09, 2010 10:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor het meedenken Martijn. Ik ben er ook een beetje bang voor dat dat het probleem is Sad

Zou je kunnen rijden als je de tussenas ertussen uit/loshaalt? Zojah dan zou ik uit kunnen sluiten of het middendiff het probleem is. In mijn redenatie zou het moeten kunnen maar wil dat wel effe zeker weten voordat ik iets moois kapot maak.
2000turbo
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo Mei 09, 2010 6:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pff dat durf ik niet met zekerheid te zeggen of dat wel of geen kwaad kan. Misschien is het beter deze vraag op het SCN forum te zetten.
GTT Crewchief
Member

BerichtGeplaatst: Zo Mei 09, 2010 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb inderdaad dit verhaal ook al op de andere 2 fora staan.

Mijn simpele gedachte zou zijn: tussenas los, ga rijden, wielen worden aangedreven maar krijgt geen weestand van achterwielen dus diff zal dat zien als doorslaande wielen en zal gaan sperren en de voorwielen meer aandrijven. Zie ik iets over het hoofd?

Iemand die een visco weleens gewisseld heeft op een GTT? Is het zelf te doen? MOET de hele bak eraf of lukt het ook om alleen het achterste deel te verwijderen?
Naughty
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2010 11:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bel Eric eens van NMB motoren.
die kan je haarfijn uitleggen wat er fout gaat, hoe op te lossen en wat de geschatte kosten zijn om dit te fixen

www.nmb-motoren.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht   Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    www.2Xceler8.nl Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: